Kodowanie dla dzieci to sposób nauki podstaw programowania, z którym poradzą sobie już najmłodsze dzieci. Głównym celem jest nauka pisania kodu, ale również rozwijanie umiejętności logicznego myślenia oraz wprowadzenie do podstawowych koncepcji informatycznych.
Dziś zapraszam Was na kodowanie z użyciem figur geometrycznych. Na mojej stronie w dziale pobierz pod numerem 15 znajdziecie gotowe karty do pobrania właśnie do tej zabawy w kodowanie.
Karty zawierają różne figury geometryczne w różnych kolorach. Mają one wielkość kartki A4 oraz dodatkowo kilka kart z zakodowaną drogą, którą pokazuje drogę jaką należy przejść od startu do mety. Karty są gotowe do wydruku na kolorowej drukarce. Polecam Wam je zalaminować dzięki czemu karty z kodowania posłużą Wam na dłużej.
Na czym polega zabawa ?
Karty zawierają 6 kart z figurami geometrycznymi tj. kwadrat, koło, prostokąt, trójkąt oraz dodatkowo gwiazda i serce. Możecie wydrukować ich tylko 6 ale większa ilość pomoże zbudować większą planszę. Dzięki temu zabawa w kodowanie będzie fajniejsza i trochę trudniejsza. Układamy karty na podłodze w rzędach minimum po dwie w każdym. Ja użyłam 12 kart czyli 3 rzędy po 4 karty. Na mniejszej karcie narysowana jest strzałkami droga, która dziecko musi przejść po kartach znajdujących się na podłodze. Jeśli chcecie możecie wydrukować mniejsze karty niż A4 i dziecko swoje kodowanie może realizować za pomocą pionków lub innych zabawek. Sami możecie również wykonać swoją drogę na pustej karcie dodając strzałki. Dziecko trzymając kartę z mapą porusza się dokładnie tak jak wskazują strzałki zaczynając od startu a kończąc na mecie. Na filmie poniżej lub na moim kanale YouTube możecie zobaczyć jak to wygląda.
Kodowanie z figurami jest jednym z wielu, które zaprezentowałam na swoich filmach. Mam nadzieje, że wam się spodoba i wykorzystacie materiały przygotowane przeze mnie. Są one całkowicie darmowe i mogą Wam posłużyć do świetnej zabawy. Zacznijcie kodowanie już dziś!
Pozdrawiam Ola 🙂
Cele edukacyjne:
- podstawy programowania
- poznawanie obrazu graficznego
- odwzorowanie
- logiczne myślenie
- zrozumienie podstawowych koncepcji informatycznych